Španija

U postu ,,Italija'' sam spomenula da smo za zadaću morali da naučimo 3 elekcije:Italiju,Španiju i Portugal.Danas ću vam pokazati kako sam naučila elekciju ,,Španija''.
1.korak
Nacrtajte kartu Španije kao što je urađeno na slici.


2.korak
Opišite njen geografski položaj,koja joj ostrva i enklave pripadaju i njenu veličinu.To sam napisala rozim flomasterom.
3.korak
Opišite visoravan Mezetu, i označte je na karti.To sam napisala crvenim flomasterom.
4.korak
Napišite koja je klima zastupljena na određenim planinama,kao što je urađeno na slici.To sam napisala narandžastim flomasterom.
5.korak
Opišite 2 najveće nizije(Andaluziju i Aragoniju) i primorje.Napišite koja je klima zastupljena tamo.To sam napisala žutim flomasterom.
6.korak
Napišite koliko ima stanovnika u Španiji,koliko posto ima Španaca,Katalonaca...Ovo sam napisala zelenim flomasterom.
7.korak
Napišite koji se jezici koriste u Španiji,i koja područja su najgušće naseljena.To sam napisala tamno zelenim flomasterom.
8.korak
Opišite poljoprivredu i njene probleme. To sam napisala plavim flomasterom.
9.korak
Opišite turizam i ostale grane privrede koje su razvijene.To sam napisala crnim flomasterom.

Bonus-zanimljive činjenice o Španiji:
1.Španija je bila treća najposećenija zemlja u 2013. godini sa čak 60.7 miliona posetilaca. Ispred nje su bile Francuska na prvom mestu, a na drugom mestu Sjedinjene Američke Države.
2.U ovoj zemlji se svake godine održava festival La Tomatina gde se ljudi gađaju paradajzom. Nastao je 1945. godine iz čiste zabave i od tada svake poslednje srede u avgustu, uz povremene zabrane od strane vlasti, stanovnici grada Bunjola u Valensiji bacaju hiljade paradajza jedni na druge.
3. Poznata bazilika u Barseloni, Sagrada Familia, gradi se već oko 130 godina i predviđa se da će biti završena do 2026. Gradnju je 1882. godine otpočeo arhitekta Fransesk de Paula del Viljar, a godinu dana kasnije projekat je preuzeo i u potpunosti izmenio Antoni Gaudi.
4.Najstariji svetionik na svetu je Herkulov toranj i nalazi se u španskoj autonomnoj pokrajini Galiciji. Ovaj svetionik izgrađen je u prvom veku nove ere i još uvek je u funkciji. Zbog svoje važnosti Herkulov toranj postao je nacionalni spomenik u Španiji, a od 2009. godine je uvršten na UNESCO-vu listu svetske baštine.
5.U španskoj autonomnoj pokrajini Andaluziji nalazi se mesto Koria del Rio u kom preko 700 ljudi nosi prezime Hapon (Japón) jer su potomci samuraja iz 17. veka koji su ostali tu nakon što se ambasada vratila u Japan. Ovo prezime se prvi put pojavilo u zvaničnim dokumentima 1646. godine, a nekim bebama rođenim u ovom gradu pojavljuju se mongolske fleke, urođeni poremećaj na koži koji podseća na modrice, a čest je među narodima Azije.
6. Najmlađi kralj ikad bio je Alfonso XIII od Španije koji je ovu titulu dobio rođenjem.
To je to za danas!Hvala na čitanju.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Analiza lektire ,,Junaci Pavlove ulice''

Mape uma

Glagoli